Kringen

In de Baptistengemeente Kampen komen wij op verschillende manieren bij elkaar. Eén hiervan is de bijbelkring. De kringen vormen de kern van de gemeente.

Je kunt de kring zien als de kerk in het klein. Het is een veilige plek waar je elkaar ontmoet, deelt, elkaar opbouwt en elkaar steunt. Het is een plek waar je kunt groeien in geloof en dit toepast in je dagelijks leven.  

Wanneer je een sport uitoefent, met name teamsporten, train je een paar keer per week. Zo word je fit en meer verbonden met je team. Door zoveel mogelijk samen te komen met jouw kring, word je geestelijk fit en verbind jij je meer aan een groep mensen uit de gemeente.

Onze gemeente is gezegend met veel verschillende soorten kringen. Kringen waar jonge gezinnen naar toe gaan, kringen die zich vooral richten op de studie

Doelgroepenkringen
Zo hebben we ook nog doelgroepenkringen zoals de Seniorenkring en de Parels, de kring voor anders begaafden.

Aanmelden
Wil jij je aanmelden voor een kring kan je gewoon contact opnemen met een kringleider. Hiervoor verwijzen we je naar het kringenoverzicht.

Wil je meer informatie over kringen of zelf een kring starten, kan je contact opnemen met Gerben Wolterink kringenwerk@baptistenkampen.nl

Er zijn veel verschillende soorten kringen. Er zit vast een kring bij die bij jou past.

Maandagavondkring
Info: 1x per 14 dagen | 19:30-21:00 | De Schalmei | 038-3320307 (Rense) Inhoud: bestudering van Bijbelboek Mattheus | levendige gesprekken | 5 personen

Deze kring wordt gevormd door ongeveer 5  personen. De opzet van de avond is primair bestudering van de bijbel, hoewel we natuurlijk ook aan kringvorming doen en delen met elkaar. Er is een persoon die de avond leidt en de studie heeft voorbereid. De meesten hebben het tekstgedeelte ook al thuis gelezen. En dat resulteert op de kringavonden in levendige gesprekken. Om de lijn vast te houden wordt er voor iedere avond voor ieder een print gemaakt met woordbetekenissen en tekstverwijzingen. Wees zeker welkom om mee te doen
Thema: Bijbelboek Mattheüs (seizoen 2023-2024) Leiding: Rense Beimers en Thea Scholten Frequentie: 1 x per 14
dagen Tijdstip: Maandag 19.30-21.00 Plaats: De Schalmei Telefoon: 038-3320307 (Rense)

U bent van harte welkom.

Dinsdagavondkring Van den Born
Info: 1x per 14 dagen | 20:00-22:00 | Daan van den Born | 038-2301536 Inhoud: Delen | persoonlijke
ervaringen | bidden | Gods woord | samen lachen

Samen praten, lachen en bidden, dat is wat wij doen op kring. Onze kring bestaat uit een gevarieerd gezelschap en komt één keer per 2 weken bij elkaar op dinsdagavond. De locatie wisselt en is bij één van de kringleden thuis. We beginnen de kringavonden met koffie en verdiepen ons in Gods woord. Ook delen we wat ons bezit houdt en bidden hiervoor. Op deze manier willen we ons laten inspireren door God en door elkaar. Betrokkenheid, openheid en gebed zijn begrippen die onze kring kenmerken. Ben je op zoek naar een kring en ben je benieuwd hoe het er bij ons aan toe gaat? Van harte welkom om eens een keer te komen kijken. Neem dan contact op met Daan van den Born (daanborn@hotmail.com of 038 2301536).

U bent van harte welkom.

Dinsdagavondkring Groen
Info: 1x per 14 dagen | 20:00-22:00 | Gerdien Groen | Inhoud: Een bijbelgedeelte behandelen aan de hand van drie vragen. Delen | persoonlijke
ervaringen | bidden | Gods woord | samen lachen

Voor ons is het zo dat dit de gemeente is in het klein, we zijn betrokken op elkaar, we leven mee en delen ons geloof. Zo lopen we met elkaar op in ons leven met kleine en soms grote uitdagingen. Dat is van grote waarde! We komen bij elkaar op dinsdagavond (2- wekelijks) en bereiden om de beurt voor. Het concept is simpel, een bijbelgedeelte met 3 vragen: wat zegt dit gedeelte over God, over mij/jou en wat nemen we hieruit mee. Dit levert mooie en verdiepende gesprekken op en vaak gaan we dan ook bemoedigd naar huis, door Hem en door elkaar. Wil je meer weten of heb je zin om een keer bij te wonen, laat het ons weten. (g.groen@telfort.nl) Namens, Jan Heijnen, Aart Groen, Gerdien Groen, Rene Fransen, Zwanette Mulder

 Woensdagavondkring Kwakkel
Info: 1x per 14 dagen | 19:45-21:45 | Gerrit Kwakkel | 038-3330557 Inhoud: Bijpraten | samen zingen |
bijbelstudie  | delen | gebed | alle leeftijden

Als kring komen we één keer in de 14 dagen bij elkaar op woensdagavond. De avond
begint met een bak koffie en bijpraten, waarna we een aantal liederen zingen. Daarna gaan we bezig met Gods Woord aan de hand van een boekje. De avond sluiten we af met delen en gebed. De kring bestaat uit hele verschillende mensen en hele verschillende leeftijden. Dit maakt de dynamiek in de kring extra bijzonder. We proberen met elkaar Gods Woord beter te begrijpen en proberen met elkaar mee te leven en zeker voor elkaar te bidden.
Wanneer je nieuwsgierig bent neem dan contact op met een van ons.

Welkom!

Woensdagmorgenkring Kwakkel
Info: 1x per 14 dagen | 9:30-11:45 | Marliek Kwakkel | 038-3330557.  Inhoud: We lezen een gezamenlijk gekozen bijbelboek| delen rondom Gods woord | kleine kring | danken | uitje | welkom (liefst vrouwen, er zijn nu geen mannen bij onze kring)

Als kring komen we 1x in de twee weken bij elkaar. Meestal in Grafhorst. Het is een gezellige kleine groep met alleen dames. We kiezen samen welk bijbelboek we gaan lezen/bestuderen. Er is nog ruimte. Hiervoor kan je contact opnemen met Marliek Kwakkel.

Welkom.

Woensdagavondkring Van der Werf
Info: 1x per 14 dagen | 20:00-22:00 | Henk en Margreet van der Werf | 06-38126796 Inhoud:
Bespreken bijbelboek Hebreeënbrief  | thema in overleg | ontdekken | bidden

In onze kring staat Gods woord centraal, maar we delen ook ons lief en leed.
Wij bespreken samen welk thema of Bijbelboek we behandelen. Thuis bestuderen we het afgesproken Bijbelgedeelte en plaatsen voor onszelf vragen en opmerkingen bij de tekst. Door de tekst in verschillende Bijbelvertalingen naast elkaar te lezen komen ook tot nieuwe ontdekkingen. Op de kring bespreken we de vragen en opmerkingen en gaan we over tot de betekenis en de toepassing.
Daarnaast gaan we met elkaar in gebed en natuurlijk is er veel gezelligheid en een goed gesprek. Wij sluiten het seizoen meestal af met een BBQ. Nieuwsgierig?

Wees welkom!

Menorah kring
Info: 1ste  woensdag van de maand | 20:00 | Jilke en Hanneke van der Veer |
vdveerhanneke@gmail.com Inhoud: Bijbel | thema Romeinenbrief| Psalmen | activiteiten rondom het thema bemoedigen 

Wij zijn als groep in 2012 gestart om meer vanuit Gods Woord te leren over Israël en Gods plan met haar.
Onderhand zijn de studieonderwerpen diverser geworden.
Op moment zijn we met 12 leden, maar vanwege een verhuizing en werk zijn we het komend jaar met 9 mensen. 
De avond begint met zingen, gebed en lief en leed-rondje. De bijbelstudie wordt door verschillende mensen geleid. Na de gespreksvragen sluiten we af met zingen en gebed, ook voor elkaar.

Het komend seizoen 2023- 2024 bestuderen we de brief aan de Romeinen hfdst 1-7 mbv het gelijknamige boek van Tim Keller. 

Seizoen 2024-2025 gaan we D.V. aan de slag met ” Durf Daniël te zijn”.

Je bent van harte welkom om eens mee te draaien en te proeven of je je thuis voelt op onze kring .1
Elke 1e woensdag van de maand komen we samen bij de familie Netjes, Zalmhof 6 te Grafhorst. We beginnen om 20.00 uur. Soms is het bij iemand anders. Mail ons daarom eerst even, dan geven we je alle info. (vdveerhanneke@gmail.com )

Tot ziens. Jilke & Hanneke van der Veer.

U bent van harte welkom.

Kring Rots
Info: 1x per 21 dagen | zondagmiddag of -avond | contactpersoon: Dieuwke Nentjes | 06-16792571  | dieuwkedehaan@hotmail.com

Inhoud: | Bijbelstudie | sociaal| samen eten | gebedspunten delen|

Wij zijn kring Rots. 1x per 3 weken komen wij op zondag bij elkaar om met elkaar te delen, te bidden, bijbel te lezen en te bespreken wat dit betekent in ons leven. Op dit moment zijn we met 5 gezinnen. We komen af en toe samen op zondagmiddag, dan zijn alle kinderen er ook bij. Het is dan meer sociaal, we spreken elkaar, delen eventueel gebedspunten en eten soms nog met elkaar. De andere keren is het op zondagavond zonder kinderen. Dan komen we meer toe aan bijbelstudie. Tijdens de kringavonden proberen we met behulp van de bijbel en eventueel een handleiding/boekje ons te verdiepen in onderwerpen en leren we graag ook van elkaar door ervaringen te delen. Wie wil neemt af en toe de leiding en hierin wisselen we elkaar dan af.
Mocht je interesse hebben in onze kring, neem dan gerust contact op.
Dieuwke Nentjes, dieuwkedehaan@hotmail.com tel 0616792571 

Door verschuivingen is er ruimte ontstaan bij Kring Rots

Parels
Info: laatste woensdag van de maand m.u.v. december, juli en augustus| 19:00-21:00 | in de Schalmei | Monique Beimers  038-3320307  en Rieke Hoekman 038-3318349 | 
Inhoud: Bijbel verhaal | voor mensen met verstandelijke beperking | spelletje | uitstapje in juni

Inhoud:   zingen, openingsgebed, bijbelverhaal met inleiding + vragen, koffiepauze + gespreksrondje met kringgebed. Daarna: spelletjes, 2x per jaar bingo, 1x per jaar creatieve activiteit.

Er is nog ruimte.

Seniorenkring
Info: 3e woensdag van de maand | 11:00 | Henk en Paulien de
Breij | 038-4538978 | Inhoud: Onderling ontmoeten | ouderen | bijbelstudie | lunch


Iedere 3e woensdag in de maand komen om 11 uur ‘s-morgens de senioren in de gemeente bij elkaar. Het is een moment van onderling contact onder het genot van een kopje koffie met wat lekkers. Maar uiteraard wordt ook de bijbel geopend en wordt met elkaar kort nagedacht over het onderwerp dat is voorbereid. Rond het middaguur genieten we samen dan nog van een heerlijke broodmaaltijd.

U bent van harte welkom.

Kring David
Info: 1x per 14 dagen | woensdagavond 20:00-22:00 | Edwin Vos | 06-24486316  Inhoud: Gods woord bespreken | gezelligheid | lief en leed delen | samen bidden.

U bent van harte welkom.

Vissers van mensen
Info: 1x per 14 dagen | woensdagavond 19:30-21:30 | per toerbeurt bij de kringleden thuis | Gernand Dekker 06-41256156 / Inhoud: Dit seizoen volgen wij het Jaarthema van de grote gemeente | levendige gesprekken |

Aan de hand van een boekje gaan we dieper in op het jaarthema van de gemeente en dit levert levendige gesprekken op. De kring bestaat uit voornamelijk jonge gezinnen en er is veel aandacht voor onderlinge zorg, want zo helpen we elkaar voort.  

Nieuwe kringleden zijn welkom!

Jongvolwassenen kring

Info: 1x per 14 dagen | 19:30 | Bij iemand thuis | 06-33905904 (Lisanne) | Inhoud: Thema-/bijbelstudie

We zijn een kring met leden tussen 25 en 30 jaar oud, maar als je iets jonger of iets ouder bent ben je ook van harte welkom! Omdat we veel leden hebben, hebben we ons opgesplitst in twee bijbelstudiekringen. Gedurende het jaar komen we ook af en toe samen met de hele groep.
Onze avonden bestaan uit elkaar ontmoeten en bijbelstudie. Per seizoen bepalen we met elkaar welk bijbelboek of onderwerp we gaan behandelen. We komen eens per twee weken samen op donderdagavond om 19:30 uur bij één van onze kringleden thuis. Ook eten we af en toe met elkaar.

We verwelkomen graag nieuwe kringleden. Stuur gerust een appje als je een keer wilt komen kijken!

Meebouwen?

Wil jij meebouwen aan onze gemeente? Kijk op welke manieren jij kan bijdragen.